HEMA Smartphone Lenses

 photo SAM_1241_zpsff2ujqtm.jpg

Toen ik enkele weken terug bij HEMA was om er deze lamp te kopen, zag ik er ook lenzen voor een smartphone liggen. Deze lenzen hebben verschillende effecten (fish-eye, groothoek en macro) en zijn bedoeld om je smartphone-foto’s interessanter te maken. Aangezien ik er al heel lang naar op zoek was en ze maar vijf euro kostten, nam ik ze mee om te testen.

When I was at HEMA to buy this lamp a few weeks ago, I came across these smartphone lenses. They have different effects (fish-eye, wide angle and macro) and are meant to make your pictures look a little bit more interesting. Because I’ve been looking for lenses like this for quite a while and they only cost five euros, I decided to try them out.

 photo SAM_1244_zpsoznm97fo.jpg

Dit zit er allemaal in de verpakking: twee lenzen, beschermdopjes en hangers om de lenzen bijvoorbeeld aan je sleutels te hangen. Heel handig om ze mee op te bergen! Op het doosje staat dat er drie lenzen inzitten, en eerst wist ik niet waar ik die derde lens moest zoeken, maar de groothoek-lens kan je nog uit elkaar halen, waardoor je drie lenzen krijgt. Heel compact, en toch kan je er veel verschillende dingen mee!

This is everything that comes in the package: two lenses, covers for the lenses and hangers to put them on your keys, a very convenient way to store them! On the box it says that there are three lenses, and it took me a while to figure out where the third lens was. When you twist the wide angle lens apart, you get three lenses. Very compact, and you can still do a lot of things with it!

 photo SAM_1246_zpssyp6hsv9.jpg

De lenzen bevestig je door een metalen ringetje op je gsm te plakken. Dit vindt misschien niet iedereen leuk, maar ik vind dat het niet echt stoort. Je kan er nog telefoonhoesjes over doen en het valt ook niet heel hard op. Op deze foto zie je hoe de fish-eye lens eruitziet op mijn gsm (een Huawei Ascend G6).

You connect the lenses to your phone with the help of a metal ring that you stick on. Not everyone probably likes this, but it doesn’t really bother me. You can still put phone cases over it and it doesn’t look too obvious. On this picture you can see what the fish-eye lens looks like on my phone (a Huawei Ascend G6).

 photo IMG_20151102_152351_zps48znap94.jpg

Hieronder vergelijk ik de verschillende lenzen uit het pakje. De foto hierboven is de ‘referentie’, een foto genomen zonder extra lens.

Below this I compare the different lenses from the package. The picture above is the ‘reference’, a picture taken without any additional lenses.

 photo IMG_20151102_152402_zpslfcqt5ej.jpg

Dit is een foto van dezelfde boom, maar dan met de fish-eye lens. Zoals je ziet zijn de randen van de foto veel boller en staat er ook meer van de boom op de foto.

This is a picture of that same tree, but taken with the fish-eye lens. As you can see the edges of the picture are more round and there is more tree showing.

 photo IMG_20151102_152434_zpsqxeyjr4i.jpg

Dit is de groothoeklens. Hier zie je ook meer van de boom dan op de eerste foto, maar de randen zijn niet zo bol.

This is the wide angle lens. With this one, you can also see more of the tree than on the first picture, but the edges aren’t as round as with the fish-eye lens.

 photo IMG_20151102_152504_zpsuzueoyw8.jpg

En als laatste nog de macro-lens. Je moet echt heel dichtbij je onderwerp gaan staan, maar daar krijg je wel een prachtig effect voor in de plaats. Het is best lastig om met deze lens goed te focussen, maar ik vind het alsnog een heel leuke lens!

And last but not least the macro lens. You have to go very close to your subject to take a decent picture, but the effect looks really good once you get the hang of it. It’s pretty difficult to get this lens properly focussed, but I still really like it!

Je kan het misschien al raden: voor vijf euro vind ik deze set fantastisch! Als je natuurlijk betere kwaliteit wil, zal je er wat meer geld tegenaan moeten gooien. Deze lenzen ga ik zeker eens meenemen als ik ergens naartoe ga, want je kan er heel leuke foto’s mee nemen!

You’ve probably guessed it by now: five euros is a really good price for this set! If you want better quality, you’ll have to pay a lot more money, though. I’ll definitely be taking these lenses with me the next time I go out, because the effects are really cool!

~ Hannelore

4 thoughts on “HEMA Smartphone Lenses

  1. Iris Beukers says:

    Ik heb dit echt nog niet gezien bij de Hema, super tof zeg! De kwaliteit is inderdaad prima voor de prijs die je betaald!

Comment

