Review: UE BOOM 2

Een tijdje geleden kregen we de kans om de UE BOOM 2 uit te testen. Deze bluetooth speaker is niet alleen shock- en waterproof, maar ziet er ook nog eens enorm mooi uit. Hoewel ik constant muziek afspeel op mijn smartphone gebruik ik bijna nooit een speaker. Maar wat is dit veranderd sinds de UE BOOM 2 een vast plaatsje op mijn kot heeft weten te veroveren.

A while ago we got the opportunity to try out the UE BOOM 2. This bluetooth speacker isn’t only shock- and waterproof, but also looks amazing. Even though I’m constantly listening to music on my smartphone, I rarely ever use a speaker. But this has drastically changed, ever since I’ve had the UE BOOM 2 in my dorm room.

Het design van de UE BOOM 2  is werkelijk prachtig. Ik hou ervan hoe strak en modern hij eruitziet. Dankzij de kokervorm wordt je geluid trouwens perfect over 360° verdeeld. Je kunt zelfs twee van deze speakers aan elkaar koppelen, waardoor je een allround geluidseffect krijgt. De kwaliteit is dus echt fantastisch en mijn muziek is ontzettend helder. Verder heb je de knoppen voor het geluid (en geloof me… hij gaat heel luid) en langs boven zet je de speaker aan of uit. Onze UE BOOM 2 kwam in een koraal rode kleur. Het is één van mijn favoriete kleuren, maar de speaker is in nog een heel aantal andere kleurtjes verkrijgbaar.

The UE BOOM 2’s design is absolutely beautiful. I love how smooth and modern it looks. Thanks to it’s tube shape you’re sound is perfectly divided over 360°. You could even connect two speakers to create and allround sound effect. So the quality is just perfect and my music had never sounded as clear. Then you’ve also got the big volume buttons (and believe me… it goes loud) and on the top you can turn it on and off. We got our UE BOOM 2 in a coral red colour. It’s one of my favourite colours, but you’ve got loats of other choices for your speaker as well.

De doos waarin de UE BOOM 2 komt is best wel groot en zwaar. Er zit namelijk ook nog een lader bij. Deze is trouwens net even prachtig, strak en modern, als de speaker zelf. Toevallig kwam ook deze in één van mijn favoriete kleuren, limoen-groen. Op de doos stond ook nog dat de speaker werkt voor iPods, iPhones en iPads, maar Hannelore en ik hebben beide een ander merk van smartphone en dat werkte ook perfect.

Maar laat ik nu maar eens toekomen aan het allergrootste pluspunt van deze speaker. Zoals ik eerder al vermeldde werkt hij namelijk met bluetooth. In plaats van mijn gsm aan een kabeltje te moeten hangen, staat de UE BOOM 2 gewoon op mijn kot. Even aanzetten, en dan kan ik hem met één druk op de knop koppelen aan mijn gsm. Je hoeft zelfs niet in de buurt te blijven, want je gsm mag wel bijna 30 m van de box verwijderd zijn (ja, ook dit hebben we getest en de tuin was niet lang genoeg :-P). Af en toe valt het geluid wel eens weg, maar even terug op de knop drukken of je gsm stilleggen en het is alweer in orde.

The box it came in was pretty big and heavy, since it also included a charger. This, by the way, was just as pretty, smooth and modern, as the speaker itself. By coincidence this also came in one of my favourite colours, lime green. The box also said that the speaker was compatible with iPods, iPhones and iPads, however Hannelore and I both have different brands of smartphones and it worked perfectly fine.

But I should probably get to the part of why I really love this speaker as much. As I’ve told you earlier it works with bluetooth. Instead of having to connect my phone to a cable, I’ve just placed to UE BOOM 2 in my room. All I have to do is turn it on and then with one press on the button, it will connect to my phone immediately. You don’t even have to stay close, because you’re phone can be in a distance of up to 30 m from the speaker (yes, we’ve tested this as well and the garden just wasn’t long enough :-P). Once in a while the sound might go silent, but by just pressing the button again that’s easily fixed.

De UE BOOM 2 is dus zeker en vast aan aanrader. Ik gebruik hem veel vaker dan ik dacht, maar het is dan ook enorm makkelijk. Ook het verschil dat ik merk in geluidskwaliteit maakt dat dit echt een top speaker is. Aangezien de UE BOOM 2 daarbovenop nog eens shock- en waterproof is maakt hem perfect voor op reis, denk maar aan een strand- of skivakantie. Hannelore en ik waren beide ontzettend tevreden over dit product, en konden dan ook niet anders dan ons enthousiasme met jullie delen.

Laat ons zeker weten wat jullie gedachten over de UE BOOM 2 zijn!

I would for sure recommend the UE BOOM 2. I’ve been using it way more than I thought I would, but it’s just so easy. Also the difference I notice in sound quality is huge, so it’s not just pretty but also definitely a great speaker. Since on top of that the UE BOOM 2 is also shock- and waterproof, it’s great for travelling. How about beach- or ski vacations? Hannelore and I were both extrememly happy with this product, so we just had to share our enthusiasm with you guys.

Make sure to share you’re thought on the UE BOOM 2 with us!

~ Anke

Comment

