Another Haul

 photo Another Haul 1_zpsluvsef2k.jpg

Nu de examens alweer een tijdje achter de rug zijn, wordt het hoog tijd dat ook ik me weer eens aan het bloggen waag. Het leek me dan ook leuk om het nieuwe semester te beginnen met één van mijn favoriete artikels. Ik ben even door onze oude posts gescrold en het is echt al veel te lang geleden dat ik nog eens een Haul heb gedaan. Nochtans heb ik onlangs enkele super fijne makeupjes  gekocht bij Di. Ik wil ze dan ook graag met jullie delen.

Since finals have been over for quite a while now, it’s about time that I’d start blogging again as well. The best way to start the second semester is by writing one of my favourite kind of article. I scrolled through our older posts and realised that it has really been way too long, since I’ve done another Haul. Yet, I’ve recently bought some amazing makeup at Di. Of course I’d love to show it to you.

 photo Another Haul 2_zpsjzbd6vqv.jpg

 photo Another Haul 3_zpsnwsmc6nn.jpg

De laatste tijd ben ik helemaal into highlighting en contouring. Aangzien ik absoluut geen professional ben zoek ik zelf regelmatig youtube video’s of reviews op om me hierbij te helpen. Daar kwam ik telkens weer de Physicians Formula Powder Palette Mineral Glow Pearls in Translucent tegen (wat een naam). Toen ik die bij Di zag staan heb ik dan ook niet lang getwijfeld. Ik ben er alvast helemaal weg van. Deze highlighter geeft me de perfecte hoeveelheid glans voor overdag en ‘s avonds. Daarbovenop ziet het er ook uit alsof het professioneel gedaan is.

Lately I’ve been really into highlighting and contouring. Since I’m not a professional at all, I like to search for youtube videos or reviews that can help me out. That’s where I kept seeing the Physicians Formula Powder Palette Mineral Glow Pearls in Translucent (what a name). So, when I saw it at Di it didn’t take long before I bought it. I’m already in love with it. This highlighter gives me the perfect amount of shine for day- and nighttime. On top of that it also looks like it’s done by a professional.

 photo Another Haul 4_zpsjicb5gpc.jpg

 photo Another Haul 5_zpslsk1tsvu.jpg

Ik zat al een tijdje zonder concealer, dus natuurlijk wilde ik er zeker één meenemen nu ik toch aan het winkelen was. Ik heb zeker eerst naar vijf andere concealers gezocht, waar ze er geen één van hadden. Net zoals Hannelore (lees haar laatste artikel er maar op na) ben ook ik grote fan van de Maybelline Dream Wonder Foundation. Aangezien hun foundation zo goed is voor mij, leek het me niet meer dan logisch ook hun concealer eens uit te proberen. Na wat reviews te hebben opgezocht koos ik voor de Dream Lumi Touch Highlighting Concealer (02 Nude). Normaal gezien houd ik niet zo van pennen met borsteltjes aan (ze maken mijn al droge huid, nog droger). Wat ben ik blij dat ik Dream Lumi Touch toch een kans heb gegeven. De concealer is makkelijk aan te brengen, droogt totaal niet uit en ontzettend dekkend. Zoals de naam al doet vermoeden werkt hij ook een beetje highlightend. Daarom gebruik ik hem ook vaak onder mijn ogen, maar acne of roodhuid verbergen doet hij net zo goed.

I had been out of concealer for a while then, so obviously I wanted to take one with me now that I had the chance. I had looked at at least five other concealers, that they were all out of, before finding this one. Just like Hannelore (you can check it out in her latest blogpost) I’m a huge fan of the Maybelline Dream Wonder Foundation. Since there foundation works so well on my skin, it seemed only logical to give their concealer a chance as well. After looking up another fair share of reviews, I finally picked out the Dream Lumi Touch Highlighting Concealer (02 Nude). Usually I’m not a big fan of those pens with brushes at the end (they tend to make my already very dry skin, even drier). I couldn’t be happier that I ended up giving the Dream Lumi Touch a chance after all. The concealer is easy to apply, doesn’t dry out my skin at all and has great coverage. As the name says it also works as a highlight. That’s why I love using it underneath my eyes, but it’s also perfect for covering up acne or redness.

 photo Another Haul 6_zps40o2nnoq.jpg

 photo Another Haul 7_zpslxij6yah.jpg

Ken je die filmpjes op de social media waarop mensen van die prachtige, chique lippenstiften aanbrengen? Ik ben dol op lippenstiften, maar realiseerde me onlangs dat ik eigenlijk vooral de stereotype fellere kleuren had. Ik wilde dus heel graag een lippenstift vinden die ik bij alles kon dragen, tijdens elk seizoen en die er ook natuurlijk genoeg uitzag om overdag te dragen. Uiteindelijk vond ik Rouge Edition 12 H Prune Afterwork (30) van Bourjois. Dit is een kleur die ik echt totaal nog niet had. Ze voldoet aan al mijn eisen en persoonlijk vind ik zo’n matte lippenstift in een neutrale kleur veel volwassener en chiquer staan.

Have you stumbled upon those videos on social media yet where people apply these beautiful, chique lipsticks? I love lipsticks, but suddenly realised that I’ve only got the stereotype brighter colours. That’s why I really wanted to find a lipstick that would go with every outfit, I could wear during every season and that also looked natural enough to wear during the day. Finally I found Rouge Edition 12 H Prune Afterwork (30) by Bourjois. This is a colour that I didn’t own at all. It completely fits all of the criteria and personally I feel like such matte lipsticks in a neutral colour look way more mature and chique.

 photo Another Haul 8_zps5dftfdpj.jpg

Hoe geweldig ik de matte lippenstift ook vind, af en toe mag het wel eens een beetje meer zijn. Vooral wanneer ik naar een feestje ga ‘s avonds mag het toch iets opvallender. Daarom heb ik meteen ook de Effet 3D Gloss gekocht, eveneens van Bourjois. Deze lipgloss is zeker en vast niet zoals andere doorzichtige lipgloss. Wanneer je het glanzende en professionele effect wilt, zoals je ziet op die filmpjes waar ik het eerder al over had en op reclame posters, dan is dit zeker een aanrader. Mijn lippen leken veel groter en mijn lippenstift zag er nog nooit zo mooi uit.

No matter how amazing I find the matte lipstick, once in a while I’d like it to be a little bit more special. Especially when I’m going to a party in the evening, I like my lipsticks to be a bit more prominant. That’s why I bought The Effet 3D Gloss, also by Bourjois. This lipgloss is definitely not like any other transparent lipgloss. If you want the professional like shine, as you see on those videos I mentioned earlier and in ads, this is for sure something for you. My lips look a lot bigger and my lipstick has never looked as pretty.

 photo Another Haul 9_zpsc0asha0n.jpg

Ten slotte hadden ze ook nog een grote promo bij de nagellakken, die ik natuurlijk niet aan mijn neus kon laten voorbij gaan. De kleurtjes spraken me niet echt aan, dus kocht ik uiteindelijk Rocky Nail van Layla. Ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar kan je wel zeggen dat deze zijn naam wel waarmaakt. Dit lakje legt een zeer dik een stevig, doorzichtig laagje op je nagels. Hij is perfect als base coat, maar ik gebruik Rocky Nail vooral graag wanneer ik eens geen nagellak draag. Zo breken mijn nagels namelijk veel minder snel en zien ze er ook nog eens een pak mooier uit.

Ik had dus niet verwacht dat ik zoveel geweldige producten zou vinden bij Di. Het hangt soms echt van winkel tot winkel af of ik er iets zal vinden. Die in Leuven is dus alvast goedgekeurd. En met deze post ben ik dan ook weer ineens gewoon aan het bloggen na onze lange examen pauze. Binnenkort zien jullie dus vast nog veel meer nieuwe artikels verschijnen (ik heb namelijk nog vele ideetjes op mijn To do lijstje staan).

And finally they also had a big promotion on nailpolish, so of course I couldn’t leave without taking a look at that. I didn’t really like any of the colours, so I decided to go for Rocky Nail by Layla. I had never heard of this brand before, but I can tell you that it’s name doesn’t lie. This polish puts a very thick and strong, transparent layer on your nails. Its’ perfect as a base coat, but I like to use Rocky Nail whenever I’m not wearing any nailpolish. That way my nails won’t break as easily and they also look a lot nicer.

I didn’t expect to find so many amazing products at Di. It really depends on the store for me whether I’ll find something I like. But so far the one in Leuven has been my favourite. And with this post I’m immediately used to blogging again after our long break for finals. You’ll soon see a buch of other posts appear here, I’m sure (since I’ve still got a lot of ideas on my To do list).

~ Anke

 

2 thoughts on “Another Haul

Comment

