Champion Diamond Dot Keds

 photo Keds 1_zpsadpsgqvu.jpg

Wat geniet ik van de zon de laatste dagen! Het lijkt wel alsof ik iedere winter weer vergeet hoe goed de lente voelt. Nu iedereen zo stilletjes aan terug graag naar buiten komt en de terrasjes steeds meer gevuld raken, beginnen bij mij de zomer kriebels al op te komen. Het werd dan ook hoog tijd om mijn winterbotjes in te ruilen voor zomerschoenen. In de zomer loop ik het liefst van al op sneakers. Mijn botjes zijn vaak te warm en hakken te oncomfortabel. Ik wilde deze zomer wel eens iets anders dan mijn typische All Stars, dus kwam ik na lang zoeken het merk Keds tegen. Ik ben al helemaal verliefd op mijn nieuwe sneakers.

I have been loving the sun lately! It almost seems like every winter I forget how good spring feels. Ever since everyone started to go outside again and the cafe terraces are filling up more and more every day, I’m really starting to feel the summer vibes. That means it was about time to swap my winter boots for some summer shoes. I prefer to wear sneakers in summer. My ankle boots are often too warm and heels can be uncomfortable. This summer I wanted something different than my go-to All Stars, so after doing some google searches I found the brand Keds. And I have been loving my new sneakers.

 photo Keds 2_zpspppdropv.jpg

 photo Keds 3_zpsecsl3obj.jpg

Aangezien witte sneakers dit jaar zo in zijn, ben ik daar lang naar op zoek geweest. Hoewel ik ze heel mooi vind bij anderen, vond ik er toch geen die helemaal mijn stijl waren. Op zoek naar iets anders kwam ik heel toevallig Keds tegen. Ik had er nog nooit van gehoord, maar blijkbaar heeft Taylor Swift er al reclame voor gemaakt. Ik vond ze in ieder geval heel mooi van model en je kunt werkelijk uit honderden kleuren en motiefjes kiezen (al bleek dat best nog een moeilijke opgave ;-) ).

Since white sneakers are the trend this year, I’ve been on the look for a pair of those for a while. Even though I love them on other people, I didn’t really find any that suited me. Looking for something different, I somehow stumbled upon Keds. I’d never heard of them, but apparently Taylor Swift has been promoting them. Anyways, I loved their design and you can choose out of hundreds of colours and patterns (although that ended up being quite a difficult task ;-) ).

 photo Keds 4_zps09sifbvj.jpg

 photo Keds 5_zpsmrpkvshv.jpg

Na veel twijfelen heb ik uiteindelijk voor deze Champion Diamond Dot gekozen in Blue Denim. Ik ben dol op de jeans kleur, omdat hij bij alles past. Om het toch wat specialer te maken koos ik voor dit neutrale motiefje. Zo kan ik het toch nog steeds bij alles dragen. Ik vond vooral ook de veters heel mooi. Het zijn eigenlijk twee touwtjes met gouden uiteinden, maar er zit ook standaard een paar witte veters bij. Super handig wanneer goud niet echt bij de rest van je outfit past.

After a lot of doubting, I finally picked out this Champion Diamond Dot in Blue Denim. I love the jeans colour, because it goes with everything. To make it a bit more special, I wanted this neutral pattern. That way I can still wear it with everything. I especially loved the laces. They’re basically two ropes with gold ends, but there are also two white laces included. So great if gold doesn’t really match your outfit.

 photo Keds 6_zpszowpqgsy.jpg

Naast het design dat ik zo mooi vind, zitten ze ook nog eens heel comfortabel. Omdat ik steunzolen draag was het even zoeken of ik deze erin kon leggen. De hiel zit nogal laag, dus schuif ik er gemakkelijk uit met zo`n dikke extra zool. Als ik de veters hard genoeg aanspan lukt het echter perfect. Ik draag er ook liefst heel lage sokjes in, omdat ze anders boven de schoen uitkomen.

Besides the amazing design, they’re also just very comfortable. Since I have to wear orthotics, it took me a while to be able to fit them in. The heel of the shoes is quite low, so I easily slip out of them with such a thick, extra sole. If I tighten the laces hard enough, however, it works just fine. I also prefer wearing very low socks in them, because otherwise you’ll see them come out of the shoe.

 photo Keds 7_zpspjb48iz6.jpg

Ik ben echt 100% tevreden met deze Keds sneakers (en ik was al lang op zoek naar een nieuw paar sneakers, dus dat was best spannend). Ik heb ze zelf online besteld bij Keds. Ook leuk is dat je de breedte van je schoen kunt kiezen. Heb je dus opvallend smallere of bredere voeten, dan passen ze dat gewoon voor je aan. Voor mij was een Medium echter perfect en ook mijn schoenmaat kwam overeen. Dat is toch altijd even afwachten als je ze niet kunt passen.

I am truly 100% happy with these Keds sneakers (and I’ve been looking for a new pair of sneakers for ages, so that was quite exciting). I ordered them online on Keds. I also love how you can change the width of the shoes. In case you’ve got notable smaller or thicker feet, they’ll just change that for you. For me a Medium was perfect, however, and also my normal shoe size was exactly the right one. You always have to watch out for that if you can’t actually try on the shoes.

 photo Keds 8_zps9uxz0auh.jpg

Of het nu onder een shortje, lange jeans of zelfs een rokje of kleedje is… ik vind ze overal bij passen. Ik ben er zeker van dat dit mijn standaard zomerschoen wordt. Ze zijn gewoon perfect voor een festival, een dagje zee, een dagje shoppen of een gezellig terrasje. Hopelijk vinden jullie ze ook leuk!

Whether it’s underneath a pair of shorts, a long jeans or even a skirt or a dress… I believe they just go with everything. I’m sure that these will by my go-to summer shoes now. They’re just perfect for a festival, a day at the beach, a shopping trip or even just getting drinks at a cafe. I really hope you guys like them as well!

Welke schoenen dragen jullie liefst in de zomer?
What kind of shoes do you prefer to wear in summer?

~ Anke

Comment

