NYC Matte Lip Lacquer

Ik ben altijd wel te vinden voor een leuke rode lippenstift, maar het probleem is dat de meeste gewone lippenstiften niet lang blijven zitten. Ik vind het vrij lastig als ik mijn lippen telkens weer moet bijwerken, en daarom ben ik vaak op zoek naar een goede rode lipkleur die minstens een paar uur mooi blijft. Benieuwd of deze van NYC aan mijn eisen voldoet? Lees dan snel verder!

I’m always looking for the perfect red lipstick, but the problem is that they usual don’t stay on your lips for very long. I think it’s quite annoying to keep re-applying your lipstick every few hours, so I like it when a lip colour lasts at least two or three hours. Curious to see if this number from NYC meets my demands? Keep on reading!

Deze Expert Last Lip Lacquer van NYC zijn nieuw in het assortiment, en deze mooie rode kleur onder de naam 810 Riverdale Matte Red sprak me meteen aan. Toen ik hem eenmaal op mijn lippen aanbracht was ik toch een beetje teleurgesteld, want dan lijkt de kleur plots heel wat minder rood. Op onderstaande foto kan je zien dat hij eerder framboos-rood is in plaats van de dieprode kleur die je in de verpakking ziet. Bij sommige mensen lijkt hij toch wat donkerder te zijn, maar ik vind het toch geen echte rode kleur.

Het product is vrij vloeibaar, waardoor het niet eenvoudig is om een even laag aan te brengen op je lippen, maar als je gewoon genoeg product aanbrengt valt het goed mee. Ik merkte op mijn lippen dat de lipkleur een beetje uitliep in de fijne lijntjes rond mijn mond, dus als je er zeker van wil zijn dat hij perfect blijft zitten zou ik op voorhand een beetje lipliner of concealer aanbrengen. Verder droogt hij wel mooi matte op en houdt de kleur redelijk lang stand, maar na enkele uren moet je hem echt wel opnieuw aanbrengen. Als je niet te veel eet gaat hij zeker een paar uur mee, maar als je beslist om toch iets (vettigs) te eten, houdt hij het niet veel langer dan één à twee uren vol.

This Expert Last Lip Lacquer from NYC is new in the collection, and when I saw it I was immediately drawn to this shade with the name 810 Riverdale Matte Red. When I put it on my lips I was a little bit disappointed because the colour looked a lot less red all of a sudden. On the picture below you can see that is more of a raspberry-red than the true red you can see in the packaging. On some people it looks a little darker, but for me this isn’t a real red shade.

The product is quite liquid, which makes it a bit more difficult to apply evenly. If you just put enough product on your lips, it does work a lot better. I did notice the colour bleeding a little bit at the edges of my lips, so if you want to make sure that it stays on perfectly I would suggest applying a little bit of lip liner or concealer beforehand. Other than that it dries up nice and matte and the colour does last a while. After a couple of hours you do have to re-apply it because it won’t look that pretty anymore. If you don’t eat too much it will definitely stay on for several hours, but if you decide to eat something (greasy), it doesn’t last much longer than one or two hours.

Bij Kruidvat kost deze lip lacquer €3,99 per stuk, wat ik helemaal niet duur vind voor een lipkleur die toch vrij lang blijft zitten. Er zijn ook nog andere kleuren te koop, indien je niet zo’n fan bent van rood ;)

At Kruidvat these lip lacquers cots €3,99 each, which is a pretty good deal in my opinion. There are also a few other shades in the collection, in case you’re not a big fan of red lips ;)

 

~ Hannelore

2 thoughts on “NYC Matte Lip Lacquer

Comment

