DIY: Toy Lamp

Deze DIY wilde ik al heel lang eens maken, en toen ik hem aan mijn broer wou laten zien, wou hij gelijk helpen. Ik heb weer wat kunnen DIY’en en hij heeft een leuke nieuwe lamp! Deze DIY is bovendien ook nog eens heel simpel.

I’ve been wanting to make this DIY for a very long time, and when I showed it to my brother he wanted to help me straight away. I’ve had the chance to DIY a bit more and my brother has a cool new lamp! And what is even better: this DIY is super easy.

Voor deze DIY heb je nodig:

  • een lamp (ik kocht deze voor €5 bij de Kringwinkel)
  • speelgoeddieren
  • een spuitbus witte verf
  • een lijmpistool
  • secondelijm (niet op de foto)
  • schilderstape

For this DIY you need:

  • a lamp (I got this one at the thrift store for €5)
  • toy animals
  • white spray paint
  • a glue gun
  • super glue (not on the picture)
  • painter’s tape

Eerst en vooral moet je de lamp en de speelgoeddieren eenzelfde kleur spuiten. Mijn broer koos wit, maar goud of zilver is ook heel mooi. Verven doe je voor het lijmen omdat de verf anders niet in alle gaatjes kan en dan ziet het eindresultaat er niet zo perfect uit.

First of all you have to spray paint the lamp and the toy animals in the same colour. My brother chose white, but gold or silver looks really nice as well. You want to paint before you glue because otherwise the paint won’t go in all of the little crevices and it won’t look perfect.

Als alles mooi egaal is, is het tijd om de diertjes op de lamp te lijmen. Begin door een stevige basis te maken en de dieren zo de hoogte in op elkaar te stapelen. Om ze stevig te bevestigen gebruikten wij een combinatie van secondelijm en warme lijm omdat warme lijm alleen niet goed genoeg hechtte. Neem ook zeker je tijd met het vastlijmen, zodat je constructie stevig en mooi is.

When everything is nice and even you can start glueing on the animals. Start by making a solid base and then glueing the animals higher on the lamp. To attach them securely we used a combination of super glue and hot glue because hot glue on its own didn’t stay very well. Definitely take your time with this, so that your construction is sturdy and nice.

Nadien kan je alles nog een laatste laagje verf geven, en dan is je lamp klaar! Ik vind hem alvast heel origineel, en hij ziet er naar mijn mening best duur uit (toch duurder dan de tien euro die ik eraan heb uitgegeven) ;)

Afterwards you can give everything a last coat of spray paint, and then your lamp is done! I think it’s very cool and different, and in my opinion it looks quite expensive (or rather: more expensive than the ten euros I spent) ;)

 

Wat vind jij van deze DIY?

What do you think of this DIY?

 

~ Hannelore

4 thoughts on “DIY: Toy Lamp

Comment

